5.19.2007

容易么容易么容易么!!!!






两个不懂英语的人折腾了一晚上,元气大伤!我无论如何要把它贴出来!!!

要珍惜我和马六甲的劳动成果!!!

I'm clicking your fingers for a gothic twilight
  That actually existed just in your head
  我敲击着你的手指 以为这样就能见到那一缕哥特的微光
  它确实在你脑海中闪过
  Your fingernails painted black
  Or bloodred
  I forget
  你涂了黑色的指甲油---还是血红?
  我忘记了
  
  And your fake-leather volumes
  Jabbering on hell
  (这不知道怎么翻译...)
  
  Manifest decadence was what you hoped to exhail
  你希望散发出那种显而易见的颓废
  Your eyes tried so hard to glitter
  A star-snuffing black
  你的双眸闪烁不定,仿佛星斗在黑暗中奋力保存一丝光亮
  So you opened your books
  你打开了书
  And you opened your legs
  打开了双腿
  And so opened your heart
  打开了心
  And let in the badness
  让邪恶趁虚而入
  You claimed
  As your friend
  你声称它是你的朋友
  With un-angels hovering
  盘旋在你身边的并非天使
  Like flies round the orchard
  却像树林里的苍蝇
  That had covered your soul
  它蒙蔽了你的灵魂
  Their empire increasing
  它们的力量不断扩张
  And your country
  而你的王国
  Deserted by yourself
  被你一手毁灭
  The bells of St. Mary call us to remember
  圣玛丽的钟声让我们记起
  That life is with end
  每个生命都伴随着一个终点
  And the gestures can kill us
  我们会被姿态杀死
  Moreover destroy
  再多的罪
  And there is one jugdement only
  都只有一个审判
  
  Your letters came daily
  你的信每天到达
  In French or in German
  有时是法文,有时是德文
  But they meant to me nothing
  但于我来说它们没有任何意义
  I caught the slow cords
  And dry ice fogging your mind
  是低迷的情绪和和干燥的冰模糊了你的意识
  I see all too clearly now
  我现在看得太清楚了
  Why you should be discarded
  所以为什么你必须死
  And though I could pray for you
  但我依然会为你祈祷
  I probably shan`t
  即便我也许不应该这么做
  
  Having had my cup filled up
  With your lies
  And your makeup
  我的生命曾经被你的谎言和面具填满
  You were nothing
  Thinking you`re something
  你自以为是;但其实你什么都不是
  
  And nonetheless I still write this gothic lovesong
  即便如此,我依然写了这首哥特挽歌
  A sign to myself
  And the memory of my past
  作为我自身和过往的一个记认
  I still write this gothic lovesong
  我依然写了这首哥特挽歌
  And the memory of my past
  And a way to shut out your face
  写下关于过往的全部记忆
  写下忘记你面容的一个方式

1 comment:

Anonymous said...

我实在太爱你了。你是小胖可爱。